יוזמה מרגשת: תלמידי כיתה ז' בחטיבת הביניים על שם אילן רמון בכפר סבא התגייסו למען חברם לכיתה שחולה בניוון שרירים. "הגענו עד לפסגה. מי שדחף אותי היה צריך להתאמץ. למעשה, צריך למצוא מילה גדולה יותר מאשר 'להתאמץ'". כך אומר אריאל וקסלר (13), תלמיד כיתה ז' 9 בחטיבת הביניים על שם אילן רמון בכפר סבא, שחבריו לספסל הלימודים התגייסו לסייע לו, כדי שגם הוא יוכל להשתתף בטיול השנתי לכינרת ולהר מירון.

"החברים שלי נאמנים מאוד ועוזרים לי בכל פעם שקשה לי", הוא מוסיף, ומתכוון לימי שגרה ("הם אינם חושבים שאני שונה מאחרים אבל מתייחסים אליי בהבנה, ועוזרים לי, למשל, לקום כשאני נופל"), ובוודאי לימי טיול, הכוללים מסלולים בטבע, שבעבור אדם המתמודד עם מחלת ניוון השרירים הם משימה כמעט בלתי-אפשרית.

וקסלר וחבריו במהלך הטיול. יוזמה מרגשת | צילום: באדיבות עיריית כפר סבא

לקראת הטיול חברו הצוות החינוכי, התלמידים וההורים, ובחרו מסלולים נגישים לנכים. כמו כן, יצרו קשר עם עמותת "אתגרים" שסיפקה לצורך הטיול את הגילגולון כיסא גלגלים שמזכיר ריקשה, המיועד לתנאי שטח, ומאפשר לנכים נגישות מלאה. כדי להניע את הריקשה, מתנדב אחד נעמד בין הידיות ומושך מקדימה והשני דוחף מאחור. לאורך הטיול התחלפו מדי פעם הזוגות, ולתלמידי הכיתה שהסיעו את אריאל הצטרפו גם שני חניכי תנועת הצופים בשנת שירות, וכן החובש והמאבטח.

"כשהחזקתי את הגילגולון הרגשתי שאני עוזר לחבר, וזה שימח אותי מאוד", אומר אחד התלמידים, יהונתן אלון. "זו היתה חוויה מדהימה, ממש נהניתי מכל רגע שהייתי עם אריאל".

"הטיול היה מהנה במיוחד, בגלל החברים", מחזק אריאל את דברי חברו, "הטיול היה אתגרי מעט, עם כמה מכשולים, והיה כיף לעבור אותם".

"זה היה מרגש ומעורר גאווה לראות את אריאל במהלך הטיול לא מוותר ולא מבקש הנחות, ועושה הכל כמו כולם. בהחלט מודל לחיקוי", אומר מנהל החטיבה, עידו לביא.

אריאל וקסלר לוקה מאז לידתו בניוון שרירים, אך רק בגיל שלוש החלו לאבחן את הלקות, ורק בגיל עשר היא נקבעה סופית. הוא מתקשה בהליכה ובמוטוריקה עדינה: אינו מסוגל לעבוד עם חפצים קטנים ולכתוב (ולכן מקליד במחשב לצורך לימודיו), ובעיית שיווי המשקל מונעת ממנו לרכוב על אופניים ולקפוץ לגובה, ומקשה עליו לרוץ.

מאז ילדותו הוא משולב במערכת החינוך הרגילה, בעזרת סייעת. תחילה בגנים חרוב ואגוז, אחר כך בבית הספר הירוק על שם פרס, וכיום בחטיבת רמון. "מערכת החינוך בכפר סבא עוטפת את הילדים שצריכים עזרה, ויש בה תשתית מתאימה לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים", אומרת אמו אלינה. "השילוב שלו מושלם", היא מוסיפה.

לבית הספר מגיע אריאל במונית על חשבון העירייה, בית הספר מונגש עם רמפות לילדים עם מוגבלות, ובבניין שבו נמצאים הספרייה וחדרי השיעורים הפרטניים הותקנה מעלית. בכיתה הוא יושב על כיסא מיוחד, מרופד, הכולל תמיכה לרגליים, משענת לראש וגלגלים. הוא תלמיד טוב, וממוצע הציונים שלו 90. 

בשעות שאחרי הלימודים הוא עוסק בשחייה ובטניס שולחן, במסגרת מועדון הנכים ספיבק שברמת גן, ומשתתף בתחרויות. כמו כן, הוא מתאמן בחדר הכושר של המועדון ולומד גם בחוג לבניית אתרים.

ראש העירייה, רפי סער, בירך את התלמידים על הערבות ההדדית: "יישר כוח לבית הספר ולתלמידים, שהתאימו את המסלול והסיעו את חברם לכיתה. יוזמה זו מציגה את יופייה של הקהילה הכפר-סבאית, שבמרכזה ערכי העזרה לחלש והנתינה לאחר".