חברי צוות ההסעות בהנהגה העירונית כפר סבא פנו השבוע במכתב חריף לחברת מטרופולין "בעקבות אין ספור תלונות שהגיעו להנהגת ההורים נגד החברה", לדבריהם, "הנוגעות להתנהגות הנהגים, לאיחורים של אוטובוסים ולהתנהלות כוללת של החברה".

צילום: יוגב עמרני

במכתב מגוללים חברים בהנהגה העירונית את חוסר שביעות רצונם מהתנהלות החברה וכן דרישות לתיקון. 

"אנו, חברי צוות ההסעות של הנהגת ההורים בכפר סבא, רוצים להביא לידיעתכם את חוסר שביעות הרצון שלנו, בשם הנוער שמשתמש בקווי התחבורה ובשם הוריהם, מרמת השירות של מטרופולין באזור כפר סבא.  למרות פגישות שכבר נערכו עמכם בדרגים שונים, כמות התלונות שמתקבלות אצלנו הינה חריגה ביותר והמשתמשים כבר התייאשו מלדווח לכם.

"עיקר התלונות מתייחסות לאי עמידה בזמנים (בעיקר מתחנות המוצא -וללא קשר לעומסי תנועה), יחס לא הולם של נהגים כאשר יש עומסים בקו (למשל: אי עצירה, אי העלאת נוסעים, צעקות של נהגים על נוסעים).

"אנו מבינים כי קווים המשרתים גם בני נוער יכולים להיות עמוסים ביותר, וברור לנו כי גם בני הנוער חוטאים לפעמים בעלייה חפוזה משני כיווני האוטובוס – דבר שאסור ואף מקשה על הנהג. אולם אנו מצפים, שלאחר כל כך הרבה שנים של התדיינות בנושא, יתודרכו הנהגים בהתאם ויתאזרו בסבלנות יותר מהרגיל, ושימצא פתרון טכני או אחר, לעלייה יעילה יותר של נוסעים כך שלא יווצרו עיכובים בתחנה או בקו כולו – מה שמוסיף על המהומה.

כאשר נוסעים, יהיה גילם אשר יהיה, מתרגלים שנהגים מדלגים על תחנות - דבר שיגרום המתנה של חצי שעה ויותר לאוטובוס הבא (שגם עלול להיות עמוס) – הם, לצערנו, ידחפו ויעשו כל שניתן כדי לעלות על האוטובוס. מצער? כן. עובדה שיש להתייחס אליה? – בודאי". 

ההורים דורשים, "שיתוף פעולה עם עיריית כפר סבא בניתוח שעות העומס והצפיפות מאחר ובידיה כל נתוני האמת, ובכך למצוא פתרון לבעיה, הכשרה נאותה של הנהגים ותדרוך יתר בכל הקשור לתלמידים והתנהגות במצבי עומס". 

מחברת מטרופולין טרם נמסרה תגובה.