הדוור רביב קרואני על רקע מרכז הסחר המקוון | צילומים: דוברות דואר ישראל

תחום הסחר המקוון ממשיך לשבור שיאים בישראל. מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2018 עולה, כי למעלה מ-65 מיליון חבילות נמסרו השנה מחו"ל במשקל כולל של 14,100 טון. זאת בהשוואה ל-61 מיליון חבילות שנמסרו בשנת 2017. בתוך כך כפר סבא מדורגת במקום ה-10 בארץ בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה, עלייה של ארבעה מקומות בהשוואה לשנה שעברה. בסך הכל הזמינו תושבי העיר 1.1 מיליון חבילות – 9.8 חבילות בממוצע לאדם. יש לציין כי החישוב לא כולל חבילות המועברות באמצעות חברות פרטיות אחרות.

רביב קרואני  בן 38 נשוי ואב ל-4 ילדים, דוור בכפר סבא מטעם דואר ישראל זה 12 שנה, סיפר על השינוי שחל בעבודתו כדוור:

"אם פעם עיקר העבודה הייתה חלוקת מכתבים, כיום מרבית הציבור אינו שולח מכתבים ובעיקר מקבל מכתבים מחברות וארגונים כמו בנקים, חברות סלולר, ביטוח ועוד. רוב הלקוחות אינם מצפים בהתרגשות לקבל מכתבים אלה, למעט בתקופת החגים אז עדיין ישנם לקוחות שמקפידים לשלוח ברכות שנה טובה ולרגש את קרוביהם. 

"כיום, בניגוד לשנים קודמות, החבילות הקטנות תופסות מקום נכבד בתיק הדוורים לעומת מכתבים רגילים. הלקוחות מתלהבים לקבל את החבילות הקטנות ולעיתים אני מבחין אף בהתרגשות שבה פותחים את החבילה. פעם היה מרגש לקבל מכתב אישי היום זה החבילה".

תל אביב בראש, הרצליה שביעית 

תל אביב היא העיר שתושביה הזמינו הכי הרבה חבילות גם בשנת 2018, עם 5.1 מיליון חבילות. באופן לא מפתיע, Ali Express ו-eBay הם אתרי הקניות הפופולריים בקרב ישראליים. אחריהם: אמזון, נקסט, אסוס, אתר הגאדג'טים Gear Best ואתר הגאדג'טים והאלקטרוניקה הסיני עם הכתובת הישראלית Geek buying.co.il. עוד עולה כי עלי אקספרס הוא האתר המוביל בהזמנות, כאשר 50% מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. אמזון, נקסט ואסוס הציגו את הקפיצה הגדולה ביותר מבין האתרים המובילים השנה.

באיזור השרון הרצליה מובילה במקום ה-7 עם מספר זהה של 1.1 מיליון חבילות בסך הכל, ו-10.39 לאדם, רעננה במקום ה-15 עם 8.65 חבילות לאדם. הוד השרון אינה נמצאת בין 20 הראשונות.

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "עולם הסחר המקוון בישראל עשה קפיצת מדרגה נוספת השנה. הישראלים אימצו את הכלכלה הדיגיטלית ושינו את הרגלי הצריכה שלהם, כאשר הצרכן הישראלי כיום נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו. לראיה אנו רואים השנה עליה דרמטית במשקל הפריטים המוזמנים מחו"ל, והזמנה של יותר פריטים גדולים ויקרים יותר".

הערים ה"מכורות" להזמנות | אינפוגרפיקה: דואר ישראל