הנהגת ההורים העירונית כפר סבא גיבתה את הנהגת ההורים הארצית בקריאתה למשרד החינוך לשתף את ההורים בתהליך החשיבה מחדש על מבחני המיצ"ב. לדברי יו"ר הנהגת ההורים העירונית, סיגל קוצ'מן: "המיצ"ב במתכונתו הנוכחית אינו משקף תמונת מצב אמיתית ונכונה, היכולה לתרום באמת להבנת רמת הלמידה הבית-ספרית, ולכן המהות האמיתית מפוספסת".

לא משקף. המיצ"ב | צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

יו"ר הנהגת ההורים בכפר סבא הכריזה כי תפעל ברמה העירונית לביטול המבחן שיתקיים השבוע.

יש לציין שמנתונים שעולים מהערים הסמוכות, הרצליה ורמת השרון, יותר ממחצית מהתלמידים בהרצליה וברמת השרון החרימו בשבוע שעבר את מבחני המיצ"ב באנגלית, כחלק מהמאבק שמנהלים הוריהם נגד החלטת משרד החינוך לקיים את המבחנים. השבוע תתקיים בחינת המיצ"ב במתמטיקה, וההורים נחושים להמשיך במאבקם ולצייד את ילדיהם במכתב שאוסר על המורים לבחון אותם.

"המיצ"ב במתכונתו הנוכחית דינו ביטול", כותב יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אייל בן יהודה באום מרמת השרון. "המיצ"ב הפך מכלי לבחינת הישגי הלומדים ותחושת המוגנות שלהם, למדד מעוות ומסולף, השואב את מרב המשאבים הבית-ספריים, מנקז את מלוא תשומת הלב הפדגוגית וגורם לתסכול רב בקרב התלמידים, בקרב צוותי החינוך, וגם בקרב הורים רבים.

"אנו סבורים כי ראוי ונכון לקיים מדידה ובקרה של ההישגים הלימודיים בכלל, ושל תחושת המוגנות של ילדינו במוסדות החינוך בפרט, אך בדרכים אחרות ראויות יותר, אשר ימנעו שימוש לא ראוי במבחנים וסילוף תוצאותיהם. אנו מותירים לגורמי המקצוע להיות אלה שיפתחו את הכלים החדשים, וכאלה לא חסרים".

לטענת עו"ד באום, הוועדה המקצועית שאמורה לבחון את הנושא מדירה את הנהגת ההורים הארצית, כמו גם את ארגוני המורים ואת נציגי התלמידים, בניגוד להתחייבות משרד החינוך.

"ההצהרות על שותפות ההורים ומשרד החינוך הן מהפה לחוץ", הוא אומר, "ההורים אינם אויב המערכת, אלא חלק אינטגרלי ממנה, ומוטב שמקבלי ההחלטות יפנימו זאת".

לדבריו, משכשלו נסיונות ההידברות עם צמרת משרד החינוך, והתברר, כי הוועדה אינה כוללת את נציגי הההורים, לא נותרה בידי הנהגת ההורים הברירה אלא לומר: "המיצ"ב לא בבית ספרנו!".

ממשרד החינוך נמסר: "המיצ"ב הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות הלימודית של בית הספר, ועל כן הוא יתקיים כסדרו. כך קבע גם בית הדין לעבודה בפסק הדין. במשרד הבהירו, כי אין כל מקום לצעדים הננקטים, בעיקר עקב החלטת המשרד שלא לפרסם את הציונים ברמה הבית-ספרית, כדי לאפשר למוסדות החינוך לקיים למידה מעמיקה ורציפה, ולנוכח פעילות הצוות המקצועי אשר החל לבחון את נושא הערכה הבית-ספרית".