רק לפני כשבועיים, הודענו על תחילת בנייתו של כביש 541 החדש, עוקף רעננה צפון, שצפוי לקשר את תושבי צפון כפר סבא לאיילון תוך חמש דקות (ובעתיד להגיע עד לכביש החוף), וכבר היום (ו') הגיעה בשורה שעלולה להקשות על ביצועו של הפרויקט.

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הופתע לקבל מכתב רשמי ממשרד התחבורה בו מודיע המשרד על הקפאת התקצוב לפרויקט כביש עוקף צפוני, עקב התמהמהות העירייה לדבריהם בקידום פרויקט 'מהיר לעיר' (נתיב תחבורה ציבורית).

שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית רעננה חיים ברוידא. צילום: דוברות עיריית רעננה
רק לפני כשבועיים, נענה שר התחבורה, ישראל כץ, לפנייתו של ראש העיר והגיע לביקור עבודה ברעננה עם הצוות המקצועי הבכיר במשרדו על מנת לדון בין השאר במתווה הנת"צ. בביקור הוחלט על הקמת צוות עבודה משותף אשר יבחן מחדש את פרויקט 'מהיר לעיר' ויפעל להתאמתו לאופי ולצרכים של העיר רעננה.

ראש העירייה חיים ברוידא מסר בתגובה: "הייתה מערכת בחירות ברעננה והציבור אמר את דברו. המחוייבות שלי היא נטו טובת העיר רעננה והתושבים. הנת"צ לא יעבור ברעננה במתכונתו הנוכחית. לא יסגרו לאלתר 20 פניות לרחובות הגובלים באחוזה. פניתי אל השר ישראל כץ וביקשתי לקבל את כל המידע באופן גלוי, פתוח ושקוף. גיבשנו צוותי עבודה בשיתוף נציג הסוחרים ונציג ציבור על מנת לשמוע ולהתייחס לכל הנוגעים בדבר. רק לאחר שנלמד את הנושא לעומקו, נקבל את ההחלטות הנכונות והמתאימות עבור העיר".

סלילת כביש העוקף הצפוני ברעננה. צילום: דוברות העירייה
ברוידא הוסיף כי "החלטה של פקיד במשרד התחבורה שהחליט לחתוך את כספי משלמי המיסים ולפגוע בציבור שלם של תושבים, לא תרתיע אותי מלקבל החלטות שקולות ומחושבות עבור העיר שלי רעננה".

בכתבה שפורסמה ב-ynet על ידי רועי רובינשטיין, הועבר מסר מרגיע משר התחבורה ישראל כץ: "המכתב הנ"ל לא היה צריך להיכתב והוריתי לבטל אותו. הוא מנוגד לרוח סיכומי ישיבת העבודה שניהלתי בעיר. בכוונתי להוביל להמשך הליך ההידברות בין המשרד וחברת נתיבי איילון המבצעת לבין עיריית רעננה, כדי להביא לפתרון שיאפשר תחבורה ציבורית מתקדמת לעיר רעננה, תוך שמירת איכות החיים של תושבי העיר". עם זאת, יש לציין, הבחירות הכלליות מתקרבות והפרויקט יושפע על ידי מחליפו של כץ במשרד התחבורה, אם יהיה כזה.