מאז שהוכרז פרויקט "מהיר לעיר" בכפר סבא, שעתיד לשנות את פני רחוב ויצמן, הטענה העיקרית שנשמעה היא, כי העירייה נמנעת מלשתף ולהנגיש את תוכניות הפרויקט לציבור. ביום שני השבוע התקיים מפגש פתוח לתושבי העיר. במפגש נכחו מתכננים וחברי מועצה, אולם בלט בהיעדרו — ראש העירייה, רפי סער. תושבים רבים תהו כיצד נעדר ממפגש שעוסק בתוכנית כה מהותית.

רפי סער. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

לדברי סגן ראש העירייה, עילאי הרסגור-הנדין, "ראש העירייה כבר השתתף בפגישות שעשינו עם נציגי הסוחרים. כל האנשים שרלוונטיים לתוכנית השתתפו במפגש השבוע. ראש העירייה יקבל את סיכום המפגש, וזה לא יהיה שיתוף הציבור האחרון שלנו".

טל קירשהיימר, נציג בעלי החנויות ובעל בית מרקחת ברחוב ויצמן: "היו הרבה נאומים על החזון והתוכניות, אבל לאט לאט, אחרי הרבה שאלות שהפנינו לנציגים, התחדדו ההבדלים בין שתי חלופות". כעת, לדברי קירשהיימר, ההחלטה על גורלה של העיר נמצאת בידיו של ראש העירייה: "זה פרויקט גדול ושאפתני — הוא עשוי ללכת לכיוון חיובי, תוך שמירה על נתיבי ויצמן כמרכז שוקק קהילה, והוא יכול ליצור נתיבי איילון 2. אנחנו לא נגד קדמה, אנחנו בעד תכנון נכון ושיתוף הציבור ובעלי החנויות".

תושבת העיר, שנכחה במפגש, יצאה דווקא בתחושה קשה יותר: "זה לא היה שיתוף ציבור. זאת היה הרצאה. שעה וחצי התעסקו בשאלה אילו עצים עומדים לשתול, ואיך ייראו התחנות האוטובוס, וזה בכלל לא העניין. הרושם הוא שמכרנו את נשמתנו לשטן, ואין מה לעשות".

הרסגור-הנדין טוען, כי המפגש היה מוצלח. "ענינו בסבלנות על כל השאלות, קיבלנו רעיונות. יש תיעוד לאירוע, וניתן לראות שלכל שאלה התקבלה תשובה".

מדוע האירוע לא עלה בשידור חי, לטובת התושבים שאינם יכולים להגיע?
"הייתה שם בעיה טכנית של אינטרנט".

יהיה זמן להטמיע את הערות התושבים?
"יש הערות שאפשר להטמיע בתוכניות, ויש הערות שדורשות בדיקה של אנשי מקצוע. בנוגע למקטע המזרחי אין הרבה קונפליקטים. ההערות נוגעות למקטע המרכזי, ויש זמן עד שנגיע לביצועו".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מפגש שיתוף הציבור שהתקיים השבוע היה כנס הסברה במסגרת מקצועית, וכלל את אנשי המקצוע הרלוונטיים. ראש העירייה קיים ומקיים פגישות תוכנית 'מהיר לעיר' עם נציגי הסוחרים ועם תושבים בלשכתו, ולא רק. כמו כן, ראש העירייה השתתף בכמה מפגשי שיתוף הציבור שהתקיימו, ויהיה נוכח במפגשים שיתקיימו בהמשך".