אתמול (שני) שיגרה העירייה למערכות העיתונות הודעה לפיה, "חברת נתיבי ישראל נענתה לבקשת ראש העיר רפי סער ותקים קיר אקוסטי בסמוך למחלף 531", הודעה זו עוררה את זעמו של ראש העירייה הקודם צביקה צרפתי, שטען: "מדובר בהחלטה שהובטחה עוד בקדנציה הקודמת בפגישה עם נציגי חברת נתיבי ישראל, לפני שנה וחצי שרפי סער (ראש העיריה א.א) עוד לא התחיל את קמפיין הבחירות שלו". 

סער מקבל את מפתח העיר מצביקה צרפתי | צילום: רמי זרנגר

"למה לקחת קרדיט?"

כידוע, מאז שנת 2012 מבקשים תושבי רחוב ארלוזורוב בכפר סבא הקמת קיר אקוסטי שימנע את מפגעי הרעש בסמוך לבתיהם עם  התכנון להקמת הרמפה החדשה במחלף. התושבים אף התארגנו למאבק ממושך במשך השנים.

הקיר האקוסטי יוקם מעל לקיר הרמפה, שייבנה בשיקוע מתחת למפלס הרחוב - צורת בנייה שתפחית אף היא את הרעש, ובנוסף למיגון אקוסטי בדירות המגורים עצמן שביצעה חברת נתיבי ישראל.

בהודעת העירייה אמש (שני) נרשם, כי "חברת נתיבי ישראל, המבצעת את עבודות הקמת מחלף סוקולוב בכביש 531, נענתה לבקשתו של ראש העיר רפי סער, ותבצע עבודות להקמת קיר אקוסטי לאורך רמפת סוקולוב, הנבנית במסגרת העבודות בפרויקט 531". 

עוד נכתב בהודעה, כי "ההחלטה על הקמת הקיר האקוסטי, שיפחית משמעותית את הפגיעה באיכות חיי התושבים, התקבלה בעקבות דיון אותו יזם ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, עם מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ. בדיון, בו לקחו חלק גם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, מנכ"ל העירייה איתי צחר, מהנדסת העיר עליזה זיידלר גרנות, מנהלת מחלקת התחבורה הילן דהרי, מהנדס תכנון תנועה ראשי בנתיבי ישראל קובי ברטוב ועוד, שם הועלתה מצוקתם של התושבים לאור השלכות הקמת הרמפה החדשה במחלף. זאת לאחר חודשים של מאמצים בנושא והפגיעה הקשה שנגרמה בקדנציה הקודמת ליער אוסישקין, שהיה החיץ הטבעי בין מבני המגורים ברחוב ארלוזורוב לכביש 531". 

בתי התושבים בסמוך לכביש 531. צילום: אסף פרידמן

אלא שלראש העיריה הקודם, צביקה צרפתי יש גרסה אחרת לכל האירועים: "זו בדיחה עצובה. לפני כשנה וחצי הגעתי לדיון בחברת נתיבי ישראל יחד עם מנכ"ל העיריה הנוכחי, איתי צחר, אותו מנכ"ל שכנראה 'שכח' להגיד לראש העיר שהתקיים דיון כזה, ועם מהנדסת העיר הקודמת, ענת צ'רבינסקי ובכירי חברת נתיבי ישראל. שם הובטח לנו כי יוקם קיר אקוסטי. זה היה לפני שנה וחצי כן? שרפי סער יתמקד באירועים ובעדלאידע שבאמת שם כל הקרדיט שלו, ולא יקח קרדיט ויתהדר בנוצות לא לו". 

העבודות בארלוזורוב. צילום: דוברות עירית כפר סבא

תגובות

ראש העירייה, רפי סער: "מדובר בתוכנית שאושרה עוד בקדנציה הקודמת, שלא לקחה בחשבון ולא התחשבה בפגיעה האפשרית בדיירי האזור. כפי שהתחייבתי בפני התושבים, העירייה פעלה מול נתיבי ישראל בנושא והתעקשה על הקמת הקיר האקוסטי, במימון נתיבי ישראל. אני שמח שהחברה נענתה לבקשתי ושאנו יכולים לבשר לתושבים כי הקיר האקוסטי אותו ביקשו, אכן ייבנה. עיריית כפר סבא קשובה לרחשי הציבור ועושה כל שלאל ידה על מנת להעניק להם שירות מיטבי".

חבר המועצה, צביקה צרפתי, ראש העירייה הקודם: "לשמחתי הנהלת העיר ממשיכה לקיים ולקדם החלטות ומאמצים שנעשו בקדנציה הקודמת בנושאים רבים כולל קידומו של הקיר האקוסטי לתושבי רחוב ארלזורוב. הסיכום לקידום הקיר האקוסטי הושג בקדנציה הקודמת בפגישה עבודה שנערכה במשרד התחבורה ובה השתתפו מנכלית המשרד והצוות הבכיר של המשרד ראש עיריית כפר סבא מנכל העיריה ומהנדסת העיר בקדנציה הקודמת ובפגישה נדון הנושא והושג הסיכום לבחינה מחדש של הקמת הקיר האקוסטי וההבנה שיש בו צורך ואני מאוד שמח שהחלטות שהתקבלו בקדנציה הקודמת מיושמות לטובת תושבי העיר כפר סבא". 

גורמים בכירים בחברת נתיבי ישראל עימם שוחחנו סירבו להכנס "למחלוקות פוליטיות", כהגדרתם, והיו מוכנים לאשר רק כי "אכן התקיימה פגישה עם ראש עיריית כפר סבא לשעבר צביקה צרפתי בנושא זה ובו הועלתה בקשה להקמת קיר אקוסטי שבסיכומה הובטח לבחון את הנושא".