יום הלימודים עבור ילדי כיתות א' בבית ספר "גולדה" בכפר סבא מתחיל אמנם עם הצלצול, אך התלמידים אינם ממהרים לשבת ליד שולחן הלימודים ולפתוח ספרים ומחברות. עם הישמע צלצול הבוקר, הקורא לתלמידים להיכנס לכיתות, עוברים התלמידים מסלול בוקר שבסיומו הם מבצעים תרגילי נשימה כשברקע מוזיקה רגועה, ורק אז הם מתחילים את יום הלימודים.

עוד ב-mynet:
לעשות יום הולדת לילדים - בלי לשבור את הראש
הילדים נאלצים ללכת לבית הספר דרך אתר שיפוצים
בואו להצטרף לעמוד "ידיעות השרון" בפייסבוק

מנהלת בית הספר רחל סיבוני מסבירה, כי מדובר בתורה שלמה, שמטרתה ליצור סביבת לימודים שקטה ונינוחה לתלמידים. "זו תורה שאותה למדתי בבית הספר הקודם אותו ניהלתי בירוחם והיא הוכיחה את יעילותה", היא מספרת. " זה שיפר באופן משמעותי את יכולות הילדים ויצר שקט אצל ילדים הסובלים מחוסר שקט מוטורי".

השיטה לפיה החלו לעבוד בבית הספר היא השיטה הנוירו התפתחותית של ד"ר רמי כץ, כשאחד התנאים, שעומדים בבסיסה ומטרותיה, הוא שההתפתחות המוטורית וההתפתחות החושית אצל הילדים יהיו מאוזנות ותקינות.



"חוסר איזון באחת המערכות או בשתיהן עלול להשפיע על תהליכי למידה", מסבירה סיבוני. "זה עלול להשפיע גם על התפקוד היומיומי של הילדים בבית הספר וגם מחוצה לו. חוסר איזון יכול לבוא לידי ביטוי בכל מיני אופנים. יש ילדים שאצלם זה מתבטא בקושי במוטוריקה עדינה ואפילו קושי בכתיבה ובקריאה. כל אלה יכולים להימנע אם המערכות המוטוריות והחושיות מאוזנות ותקינות" .

לפי הגישה של ד"ר כץ, שאומצה כאמור בבית הספר, פותחים התלמידים את הבוקר במסלול פעילות הנמשך 12 דקות, והכולל טרמפולינה עליה הם קופצים, צלחת עגולה עליה התלמידים יושבים ומסתובבים, משחק כדור לחיזוק חגורת הכתפיים ותרגילי הצלבות להפעלת המוח וחיזוק החשיבה.

"הליכה בסיבוב, למשל, מסייעת לאיזון בין שתי אונות המוח", מוסיפה סיבוני. "זחילה בתוך מנהרה מסייעת לחיזוק חגורת הכתפיים וכפועל יוצר לשיפור כושר הכתיבה, כמו גם תרגילי הצלבת ידיים שפועלים על איזון ומסייעים לחשיבה בהירה וצלולה. כל הדברים האלה חושפים את הילדים לראייה חושית ותנועתית, שהיא זו שמביאה לרגיעה ולשיפור יכולות הלמידה בסופו של דבר".