בר חזן ואורן אפלבאום, נערים בני 17 מכפר סבא, פנו בשבוע שעבר במכתב לשר התחבורה, ישראל כץ, בו הלינו על כך שחברת האוטובוסים "מטרופולין" מנצלת לדבריהם את העובדה שלשניהם עדיין אין רישיון נהיגה, כמו לגולשים נוספים באזור, וגובה מהם תשלום כפול בעבור הנסיעה עם הגלשן לחופי הים של הרצליה ותל אביב. כרטיס אחד עבורם וכרטיס נוסף עבור הגלשן, שמאוחסן לאורך כל הנסיעה בתא המטען של האוטובוס.

עוד ב-mynet:
תלמידים נגד התעללות בחיות: "נגיע עד לכנסת"
בני נוער בפייסבוק: "זה יכול להיגמר בהתאבדות"
בואו להצטרף לעמוד "ידיעות השרון" בפייסבוק

לדברי שני הנערים, שהחלו לגלוש לפני מספר שנים, הם מבלים מספר לא מבוטל של שעות בחוף הים, במיוחד בחופשת הקיץ והם אינם יכולים לבקש מהוריהם להסיע אותם הלוך ושוב לים בכל פעם, ומאחר ומחירי המוניות גבוה, עליהם להסתמך על שירותי קו 29 של החברה וקווים נוספים המגיעים מאזור כפר סבא ורעננה עד לחופי הים, אך לא ייתכן שידרשו לשלם כרטיס נוסף עבור הגלשן.



"זה קורה לנו ולעוד כמה חברים מאזור כפר סבא, הוד השרון ואפילו רעננה", מסביר חזן, שחתום על המכתב לשר כץ. "אנחנו נוסעים לים בין 10-7 פעמים בחודש, ובכל פעם אנו משלמים כפליים בגלל הגלשן שאותו אנחנו מאחסנים בתא המטען של האוטובוס. במקום לשלם מחיר של 10.4 שקלים עבור כרטיס נסיעה לכל כיוון, אני משלם למעלה מעשרים שקלים עבור כיוון נסיעה אחד, ומדובר בהוצאה גבוהה עבורי ועבור בני נוער בגילי".

לטענת חזן, הפנייה לשר התחבורה לא נעשתה רק בגלל הכסף אותו עליו להוציא ולשלם מדי חודש, אלא בגלל שמדובר בדרישה מוגזמת ומופרכת מצד חברת האוטובוסים.

"לא ברור מדוע מי שעולה עם אופניים או עגלה, לא צריך לשלם כרטיס נסיעה נוסף, ורק אנחנו, בעלי הגלשנים, שבכלל לא מעלים את הגלשן לתוך האוטובוס, נדרשים לשלם כרטיס כפול. גלשן הרי תופס מעט מקום, הרבה פחות מזה של אופניים. בתא מטען אחד אפשר לאחסן ארבעה זוגות אופניים בלבד, לעומת 24 גלשנים".

לדברי השניים, אין בכוונתם להמשיך ולשתוק והם מתכוונים לצאת למאבק שיוביל, הם מקווים, להפסקת הדרישה כי ישלמו עבור הגלשן.

"אין שום סיבה בעולם שאנחנו נשלם", אומר אפלבאום. "נמשיך ונפנה גם לשר התחבורה וגם לחברת 'מטרופולין' עד שנשיג את המטרה שלנו. לא ייתכן שעבור יום אחד ניאלץ להוציא סכום של ארבעים שקלים רק עבור נסיעה לחוף הים".

"החתימות על העצומה הם של גולשים מכל הארץ, ולא רק מאזור השרון", מספרים השניים שהתרגשו לראות את התמיכה לה זכו. "כולם מבינים ומזדהים עם הבעיה שלנו. אנחנו מאמינים שבעזרת לחץ נכון גם על חברת 'מטרופולין' וגם על השר, נוכל להגיע למצב בו לא נשלם על הגלשן. אין לנו מושג כמה זמן זה ייקח אבל אנחנו אופטימיים".

ממשרד התחבורה נמסר: "על פי הנוהל, נהג האוטובוס רשאי לגבות תשלום נוסף עבור הסעת גלשן. התקנה פותרת מתשלום נוסף אופניים בלבד, ולא מתייחסת למטענים חורגים אחרים".

מחברת מטרופולין נמסר: "מטרופולין פנתה למשרד התחבורה בבקשה לאשר את אי חיוב גלשנים בתא המטען".