זה שנים שכל מי שרוצה להגיע מתחנות האוטובוס הסמוכות למתחם אושילנד או מתחם מגה נתקל בבעיה: אין מדרכה בצד הכביש. הבעיה לא היתה חמורה כל כך אלמלא חצצה גדר בטיחות ממתכת בין הכביש לבין גדר, כך שהולכי הרגל נאלצים ללכת בשולי הכביש. 

מתחם מגה בעתיר ידע צילום: פרטי

הקמתו של מתחם אושילנד והפופולריות הרבה של חנות המקסטוק ומתחם הקריוקי הסמוך אליה, הביאו לאיזור לא מעט בני נוער המבלים במקום ואלו מגיעים לעיתים קרובות בתחבורה ציבורית. החושך היורד מוקדם מסכן אותם מאד בשעה שהם הולכים בשולי הכביש ובגבם לתנועה על מנת להגיע לתחנה הסמוכה לשכונת גאולים. בינתיים מישהו פתח פרצה בגדר של מתחם מגה וזאת, בעוד בונים את המשך המתחם והחניון בקומה העליונה. הפתח מאפשר כניסה לאיזור שבלילה הוא עוד יותר מסוכן.

"הלב שלי תמיד קופץ כשפתאום אני מבין שהולכות שם דמויות בחושך", אומר ב' תושב השכונות המזרחיות העובד באיזור התעשיה בהוד השרון "זה מסוכן. אני אדרוס שם מישהו ומה אז? איפה ההורים של הילדים האלו?"

אתה בטוח שאלו בני נוער?

"כן כן, לא רק אבל גם. עובדים של החנויות שם ראיתי גם, במדים, עם חולצות, נערות בגיל 13 או 14, גם עובדים זרים ששמה עובדים בשדות, פועלים ערבים, כולם הולכים שם, זה לא משנה, למה על הכביש?"

אין שם שביל, זה תעלה או גדר בצד השני. מה הפתרון לדעתך?

"קודם בונים אחר כך חושבים. זה מקום בילוי, באים בני נוער, צעירים, מסכנים את עצמם ואין סיבה". 

צילום: פרטי

גם נ' בת ה-13 מודאגת: "המכוניות עוברות ממש לידינו. אני לפעמים מסתכלת, וואלה, הם פתאום קולטים אותנו, לא שמו לב בכלל, הם נוהגים ומדברים בטלפון או שולחים הודעות וכמעט נכנסים בנו, כי לא מסתכלים". 

מותר ללכת על השוליים?

"מה זה מותר? איך אני אגיע לתחנה של האוטובוס? קורה שהולכים על השוליים בעוד מקומות בעולם. אין מדרכה או משהו. אז אני מבקשת מנהגים שישימו לב כי חושך כבר בארבע וחמש, וגם שיאטו. אנחנו לא רוצות לגמור את החיים כי הלכנו לסרט. תסעו שם לאט. תסתכלו. לנו אין ברירה ולהם יש". 

מעיריית כפר סבא נמסר: "הכביש המדובר הינו באחריותה הבלעדית של חברת נתיבי ישראל. עם זאת, גורמי המקצוע בעירייה פנו אליהם בדרישה להסדיר מדרכה במקום, ואף נפגשו עם מהנדס החברה. בימים אלה אנו עובדים על תכנון בכביש 40 שיכלול מדרכה במקום, ויעבור אל נתיבי ישראל בבקשה לביצוע".