בשנת 2016 נהרגו כמעט פי שניים בני אדם בתאונות חזית אחור מאשר בשנה שקדמה לה. תאונות חזית אחור נגרמות פעמים רבות בגין היסח דעת, אי שמירת מרחק, מהירות גבוהה, החלקה על הכביש, בלימות פתע ועוד שלל סיבות.

צילום המחשה: shutterstock

מספרי התאונות אשר מוגדרות כתאונות חזית אחור גדולים ומדאיגים כאשר בשוק קיימות מערכות שיכולות לסייע ולצמצם את התאונות. בשנים האחרונות פותחו מערכות אוטונומיות שיכולות לאפשר לרכב לעצור באופן עצמאי כשהוא מזהה סיכון ממשי לתאונה אך לפי מספרי הנפגעים שממשיכים להיות רבים ניכר כי הציבור אינו מודע למערכות או שאינו מעוניין לשלם עבורן.

 על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשר השנים האחרונות (2007-2016) נפגעו בתאונות מסוג חזית-אחור למעלה מ-43,000 בני אדם ברחבי הארץ.

158 בני אדם נפגעו בתאונות חזית שהתרחשו בכפר סבא בעשר השנים האחרונות. שלוש מעורבים בתאונות היו פצועים במצב קשה ובתאונה אחת נהרג בנאדם. בשנת 2016 נפצעו 9 בני אדם בתאונות חזית בעיר.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות חזית אחור יכולות להימנע בדרך פשוטה באמצעות מערכת לבלימה אוטונומית שמזהה את הסיכון להתרחשות תאונה לפני שהיא קורית ובולמת את הרכב. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לחייב התקנה של מערכות לבלימה אוטונומית ברכבים החדשים, בעזרתן ניתן יהיה להפחית את התאונות והנפגעים. אם כל כלי הרכב החדשים יהיו בטוחים יותר, בעוד מספר שנים גם לחלקי האוכלוסייה שלא יכולים להרשות לעצמם רכב חדיש יהיה רכב יד שנייה עם אביזרי בטיחות מצילי חיים".