תחנות הרכבת נורדאו וסוקולוב המשרתות את תושבי הוד השרון וכפר סבא כבר הוכיחו את עצמן בכמות הנסיעות המתבצעות מהם ועל פי כמות הרכבים החונים בכל יום במגרשי החניה שלהם.

תחנת הרכבת בסוקולוב. צילום ארכיון

אין ספק שתושבי כפר סבא והוד השרון גילו את היתרון הגלום בנסיעה ברכבת ועוזרים לצמצם את כמות הרכבים שעל הכבישים כמו גם זיהום האוויר.

מצוקת החנייה בחניונים הצמודים לתחנת הרכבת ידועה, אך העירייה מתמהמהת במציאת פתרונות. בינתיים, תושבים שחונים בניגוד לחוק מקבלים דוחות חנייה.

"כבר בשעה 8:00 בבוקר אין יותר מקומות חניה", מספר בר שטראוס, נוסע מתמיד ברכבת סוקולוב. "אזרחים שמבקשים להשתמש ברכבת מחנים בליית ברייה על המדרכות שמסביב לחניון.

חשוב לציין שהמקום אינו מעבר להולכי רגל אלא רק חניות והחניה על המדרכה אינה מפריע להולכי הרגל או מסכנת אותם. השבוע הגעתי לחניון ב8:30 בבוקר לא מצאתי מקום חניה פנוי, לכן חיפשתי את המקום המרוחק ביותר מהכניסה לחניון כדי לא להפריע וחניתי על המדרכה. לידי  עוד מכוניות רבות שנתקלו באותה בעיה. לצערי קיבלתי דוח חנייה מעריית הוד השרון כאשר ידוע לפקחים שבעלי המכוניות באו במטרה אחת לנסוע ברכבת. לידי עמדו עוד מכוניות כשחלקם עם דוח. גם כאשר פניתי לעירייה וציינתי כי חניתי כך מתוך מצוקת החניה ועשיתי זאת במקום שאינו מפריע, לא נעתרו לבקשתי".

עיריית הוד השרון הסבירה בעבר כי במסגרת תכנית 1201 מתכננת העירייה הקמת מגרש חנייה מורחב לרווחתם של באי האזור. עד שזה יקרה – עדיף שתצאו מהבית ב-6 בבוקר. אולי תמצאו חנייה.