קוים חדשים רבים שנפתחים כמו הקו מהוד השרון דרך רעננה, הקו המהיר לירושלים והרכבת מכרמיאל לבאר שבע, הביאו את רכבת ישראל לפתוח בקרוב קורס חדש להכשרת נהגי קטר לרכבות נוסעים.

איליה מחלין

אבל מסתבר שמתוך יותר ממאה נהגי רכבת, רק אחד בארץ הוא כפר סבאי, איליה מחלין (60) משכונת יוספטל.

איליה, שמענו שאתה מחפש חבר כפר סבא שיצטרף אלייך שלא תהיה נהג הקטר הכפר סבאי היחיד.


"(צוחק) בטח, למה לא. מחפשים אצלנו. בן אדם שבא לעבוד ברכבות צריך לאהוב את המקצוע הזה כי זה מקצוע קשה, עם המון אחריות, אלף איש לרכבת, עולים ויורדים, עובדים בוקר, צהריים, ערב, לפעמים לילה ובאמת צריך לאהוב את זה. אבל זה לא כמו שרואים בטלויזיה שהנהג רק יושב ולא רואים מה הוא עושה". 

צילום: פרטי

תמיד חלמת להיות נהג קטר?

"אפשר להגיד שכן. כבר בלטביה למדתי מכונאות והייתי נהג קטר שם ואחרי העליה בשנת 1990, אני נהג פה- כבר עשרים ושבע שנים. הייתי צעיר שהתחלתי ועדיין אני אוהב את זה. אף פעם לא חשבתי לעזוב ולעבוד במשהו אחר. זה היה לי כל כך מענין. קודם הייתי סגן נהג בחטיבת המטענים, אחר כך התקדמתי לנהג, ואז לרכבות נוסעים ועכשיו אני נוהג בכל הקוים בארץ. אין לנהגים קו קבוע". 


יש הבדל בין הרכבות בישראל לאלו שנהגת בהן בלטביה?


"מבחינת השפה היה לי יותר קל אבל מבחינת המקצוע? אותו הדבר. פה אנחנו יותר מתקדמים וברכבות יש מחשב ועוד דברים אבל גם כאן בישראל התקדמנו מאד מאז התחלתי לפני 27 שנים. הייתה המון התקדמות בתחום". 

אודי לוי
אודי לוי, ראש צוות נהגים ומדריך בקורס מוסיף: "הקורס הוא קורס של שנה בהכשרה ישירה לנהיגת רכבות נוסעים. הוא נועד לתת מענה למגוון הקוים החדשים ואנחנו מחפשים אנשים אמביציוזיים בעדיפות למי שיש לו או לה רקע טכני, מכונאות או מערכות. אנחנו קולטים גם נשים והחידוש הוא שגם יש לנו מדריכה חדשה בקורס, נהגת רכבת מאד מנוסה. זה מקצוע מורכב וצריך לשלוט בהמון מערכות, אז צריך לבוא מוכנים לחבר את כל הקצוות יחד כדי להצליח". 

איזה גילאים יכולים להציע מועמדות?
"כל גיל. מצעירים ועד אנשים בני חמישים שקיבלנו קורות חיים שלהם והיו לגמרי רלוונטיים".