פרלמנט הילדים של "מיינט כפר סבא" והפעם,  שאלנו ילדים תושבי העיר על התכנית החדשה שמגבש אגף החינוך בעיריה בנוגע לעתידם:

צילומים: פרטי

גייל שמאלי תלמידת כיתה ו' 3, מבית הספר בן-גוריון

"אני מצפה שבית הספר של העתיד ישקיע בעיצוב סביבה אסתטית, נעימה ומרגיעה, ושיותאם ויונגש גם לילדים עם צרכים מיוחדים, על מנת שיוכלו להשתלב בקלות בין הילדים, מבלי להדגיש את השונות. שנלמד בכיתות קטנות, מקסימום 15 ילד בכיתה, ושתוכנית הלימוד תהיה מותאמת לכולם. שילדים לא יהיו מתוסכלים בביה"ס.

העולם התקדם מאד טכנולוגית, וביה"ס נותר מאחור. אני רוצה שבי"ס יצוייד בהתאם לתקופה, ושהמורים יקבלו הכשרות מתאימות. שיהיה טבלט מאובטח לכל תלמיד עם כל חומר הלימוד, ולא נסחוב יותר ספרים על הגב.

ביה"ס של העתיד צריך לחנך ליצירתיות ושיתופיות, ולא לצפות מתלמידים להתנהג כמו מכונות ורק לשבת בשקט ולהישמע למשמעת קפדנית. בביה"ס צריך ללמוד דברים שיעזרו לחיים. חשוב ללמוד עוד שפות זרות ברמה גבוהה, ובמיוחד ערבית מדוברת. אני רוצה להרחיב אופקים בנושאי תרבות וללמוד להעריך ולהבין מוסיקה, אמנות חזותית, צילום".

גייל שמואלי

בר לוין  תלמידת כיתה ו'1 בבית הספר ע"ש א.ד. גורדון

"הייתי רוצה שבית הספר שלי בעתיד ישלב יותר את אופן הבחירה שנלמד. שנוכל להחליט לבד מה נלמד ואיך.

כמובן שנלמד את הדברים החשובים והחיוניים לנו בבגרות, אבל שנוכל לבחור את הדברים הנוספים שנרצה ללמוד.

הנושאים שהייתי רוצה ללמוד הם עיתונות ואיך להביע את עצמי ברבים. דברים כאלו שבאמת יעזרו לי בעתיד אם זה יהיה קשור לעבודתי או אם ארצה להביע דעה ולגרום לאנשים להקשיב לי ולחשוב כמוני". 

בר לוין. צילום: חיה לוין

רון נדלר תלמיד כיתה ו'4 בבית הספר הירוק על שם שמעון פרס

"אני הייתי רוצה ללמוד עם לפטופים או טאבלטים כדי לא לשכוח שום ספר, לא להרוס את הגב עם משקל הספרים וליצור דרך חווייתית ללמוד מקצעות שבדרך כלל לומדים דרך ספר ללמוד דרך חקירת דברים את כל המקצוע בפחות זמן.טאבלטים יכולים לסייע לילדים בעלי נכות מסויימת ואך יכולים להקל על התלמידים ללא הנכות בהעתקה וכתיבה.אני הייתי רוצה ללמוד תכנות מכיוון שעל העולם בנוי היום על טכנולוגיה ומה שלמדנו. בשיעור תיאטרון לא יעזור לנו אם אנחנו רוצים להיות ממציאים או מתכנתים בעתיד. כל העולם היום בנוי על סייבר ואולי בזכות זה שלמדנו את השפת תכנות הכי קלה אחד מאיתנו יהיה ביל גייטס הבא ויפתח ממשק שימושי מאוד כלשהו". 

רון נדלר. צילום: הילה נדלר

עדי כהן תלמידת כיתה ו' 3 בבית הספר ע"ש ברנר
"הייתי רוצה שבית הספר שלי יעבור שיפוץ מקיף, שירחיבו את הכיתות ויעצבו אותן בצורה נעימה ובצבעים שמחים. בנוסף, הייתי רוצה שבתכנית הלימודים יהיו גם שיעורי העשרה בנושאים שונים לדוגמא: אוריגמי, בישול, טכנולוגיה, כלכלה, צילום ועוד וכל תלמיד יוכל לבחור ולהציע את הנושא שמעניין אותו". 
עדי כהן

פרלמנט הילדים העירוני פועל זו השנה השלישית, אותו מובילה עיריית כפר סבא באמצעות אגף החינוך ואגף רווחה, קהילה ונוער. מדובר על קבוצת מנהיגות המורכבת מתלמידים בכיתות ה'-ו', נציגי בתי הספר היסודיים בעיר, ומטרתו לייצג את ילדי העיר ולהוביל תהליכים עבורם.