תלמידי אופירה נבון משחקים

ביום שיא ייחודי שהפיק מרכז יש"י, בי"ס מחוזי  לילדים מחוננים ומצטיינים בשיתוף עם "מפנה חוויה פיננסית", בתי הספר אופירה נבון וביה"ס הדמוקרטי, תלמידי כיתה ה' ממרכז יש"י לימדו את תלמידי בתי הספר משחק ישראלי ייחודי - "הבנק ואני". באמצעות המשחק הם קיימו דיון על קבלת החלטות כלכליות מושכלות, ועל העבודה בקבוצות ושיתופי הפעולה. הפעילות התקיימה במסגרת יום שיא כלכלי, והתלמידים שיתפו פעולה, נהנו מאד והפיקו ותובנות רבות.

יום השיא החל בשיחה בה תלמידי מרכז יש"י הציגו והסבירו את חשיבות הניהול הפיננסי ואת המשחק "הבנק ואני", אותו שיחקו כל התלמידים במהלך שלושה שיעורים רצופים, כשבסוף היום התקיימה שיחת סיכום והועלו ע"י התלמידים תובנות משמעותיות. במהלך המשחק כל שחקן קיבל דמות של עובד שכיר, שצובר כסף באמצעות ביצוע עסקאות במשחק.

בסוף כל חודש מקבל השחקן את משכורתו, שבאמצעותה הוא משלם מיסים, מחזיר הלוואות וצובר את הונו. המשחק כלל חוקים, כשהמטרה הייתה ללמד את התלמידים התנהלות כלכלית חכמה ונבונה. בתחילת המשחק כל תלמיד ניסה לצבור הון אישי. לאחר מכן חל שינוי במטרה וכל קבוצה שיתפה פעולה על מנת להגדיל את ההון הקבוצתי. דרך המשחק למדו התלמידים כיצד לשתף פעולה ואיך לקבל החלטות כלכליות מושכלות.

המשחק כאמור נקרא "הבנק ואני" ומטרתו ליצור למידה חווייתית, לנטוע מונחי יסוד בעולם הבנקאות, לראות את החיבור בין המשחק למציאות היומיומית ולהבין התנהלות בסיסית עם משכורת חודשית. בין הנושאים בהם נגע המשחק נמנים: התנהלות חודשית בסיסית נכונה, הכנסות, הוצאות, חיסכון ונכסים, עסקאות ועוד.

תלמידי אופירה נבון משחקים

התלמידים וצוות המדריכים ממרכז יש"י קיים סדנאות הכנה חווייתיות ליום השיא הכלכלי, בהנחיית היועץ החינוכי, תובל לוי קרמל ומנחה הקורס "כלכלה נבונה", אביחי גוטליב. בסדנאות נחשפו התלמידים לעולם הכלכלי, למדו מושגי יסוד פיננסיים וקבלו כלים להתנהלות כלכלית נבונה. בהמשך, תרגלו התלמידים מיומנויות לעבודה מיטבית בקבוצה, רכשו כלים להדרכה לעמידה מול קהל, דנו בדרכים למשוב בונה ועוד. יום השיא הכלכלי התקיים תוך שיתוף פעולה בין צוות מרכז יש"י, צוות בית הספר אופירה נבון וצוות בית הספר הדמוקרטי.

מרכז יש"י, (ילדים שוחרי ידע), מפעיל תכניות ופרויקטים מובילים בתחומי מדע, אומנות והומניסטיקה. ולומדים בו כ - 750 תלמידים מחוננים ומצטיינים מכיתה ג' ועד לכיתה ט' וקבוצת בוגרים. המרכז כאמור, שם דגש על העצמת המחונן בכיתתו ועל תרומתו לקהילה.

איריס ששון, מנהלת מרכז יש"י, "המשחק המורכב כלל מגוון משימות, המיועדות ללמידה של התנהלות כלכלית נבונה בדרך חווייתית ומהנה תוך שיתוף פעולה פורה עם בית הספר אופירה נבון ועם ביה"ס הדמוקרטי.  אנו מייחלים, כי יום השיא הכלכלי יהווה גשר אחד מיני רבים לשיתופי פעולה עתידיים ומשמעותיים של תלמידי מרכז יש"י עם תלמידי העיר כפר סבא