התערוכה שתיפתח ביום רביעי (27.3) בגלריה "Artמבט" מתכתבת עם תערוכה שהוצגה ב"מומה" ניו יורק, ב 1991 ונקראה LOW ART&HIGH (אמנות גבוהה ונמוכה). באמנות גבוהה הציגו אמנים כמו פיקאסו, מירו ודומיהם בעוד באמנות הנמוכה הוצגו גראפיטי קריקטורות ופרסומות. הרציונל של תערוכה זו היה, שאדם שלא נחשף מעולם לאמנות, לא ביקר בגלריות או מוזיאונים נחשף לתרבות הרחוב, שחלק נכבד ממנה הן הפרסומות.

מתוך התערוכה של מלכה ענבל "אמנות נמוכה"

בהכנת הפרסומות מושקעת מחשבה רבה, מחקרים פסיכולוגיים ועיצוביים. על הפרסומת לעבוד על חוש האסתטיקה שלנו במהירות. ישנן כאלה שמשדרות יוקרה ופונות לקהל אמיד, אחרות  מציגות מבצעים והנחות ופונות לקהל יעד אחר וכולן יחד מבטיחות שהמוצר הנרכש יגרום לנו אושר.

מלכה ענבל בחרה בפרסומות שעיצובם עניין אותה, לעיתים בשל החיוך המאושר, דוגמנים גברים מעורטלים כאנטי תזה לעירום הנשי ועוד, במטרה לפרק את הפרסומת מהכיתוב שלה ומסביבתה. הפירוק נעשה בשני אופנים, הדבקה על משטח של דפי עיסת נייר והכנת צלליות. 

מתוך התערוכה של מלכה ענבל "אמנות נמוכה"

"העיסוק בפרסומות, למרות ההתייחסות העיצובית שלי לפרסומת, הוא נקיטת עמדה אישית על תרבות הצריכה. להצגתה של סידרה זו בניו יורק, בירת הקפיטליזם העולמית יש כמובן אמירה משל עצמה", אומרת מלכה ענבל.

את התוצאה תוכלו לראות בין התאריכים 27.3-27.4 בגלריה "Artמבט" בכפר סבא.