(צילום: Sivan Young, Andre Putting. מתוך עמוד הפייסבוק של נטע ברזילי)

אמש נטע שלנו כבשה את כל אירופה בגמר האירוויזיון בהתרגשות עצומה ובחינניות האופיינית לה, כאשר מירב ההצבעות מהקהל הכריעו את הזכייה הסופית. אבל מה בדיוק חושבים על נטע המדינות בעולם, והאם אפשר למדוד את האהבה המורעפת עליה? מסתבר שכן.

על פי נתוני "Google Trends", ביממה האחרונה חלה עליה חדה בחיפושים למדינה המנצחת באירוויזיון, "Israel". באופן מפתיע, המדינה שחיפשה אותנו הכי הרבה היא איסלנד! שככל הנראה עמדה מאחורינו לאורך התחרות. אחריה מדורגת ישראל, פורטוגל, מלטה וספרד. כולם באחוזים גבוהים, מעל 70%. 

גם למילה Toy בגוגל, חלה עליה חדה בחיפושים, בייחוד ברגע הזכייה, כאשר המדינה המובילה בחיפושים היא ישראל, אחריה פורטוגל ולאחר מכן אזרבייז'ן, במפתיע.

גם לנטע עצמה החיפושים עלו בחדות ברגע הזכייה, המובילה היא ישראל ולאחריה איסלנד ושוודיה שחיפשו גם הם רבות את הדיווה הישראלית החדשה של אירופה.

במקביל, בחיפושי גוגל למדינת קפריסין, המדינה שהייתה בתחרות צמודה אלינו ברגע האחרון, גם כן חלה עליה חדה אך באחוזים נמוכים הרבה יותר בחיפושים ממדינות נוספות לקפריסין. גם כאן המדינה השניה אחרי קפריסין בחיפוש היא איסלנד, אחריה מלטה באחוזים נמוכים הרבה יותר ביחס לחיפושי ישראל והשיר המנצח.

את השיר Fuego של קפריסין, לו נרשמה עליה חדה בחצות אמש, חיפשה הכי הרבה אחרי קפריסין, יוון, ב-68% ואחריה ארגנטינה וספרד, שככל הנראה העדיפו את השיר המתחרה על פני ישראל.

(צילום: Sivan Young, Andre Putting. מתוך עמוד הפייסבוק של נטע ברזילי)

נזכיר גם שרגע לפני חצי הגמר החליטו ארגוני החרם על ישראל, בניהם ה-BDS הכולל גם ישראלים, לפתוח בקמפיין מתוקשר המנסה לחבל בזכייה של נטע בתחרות, וקורא לאירופה להחרים את השיר "Toy". לשמחתנו הקמפיין לא צלח, והזכייה החלומית אכן הגשימה את עצמה.

אבל סתם מתוך סקרנות, החלטנו למדוד כמה חיפושים נרשמו לצמד המילים BDS Netta. התשובה מעודדת. העלייה החדה אכן חלה אתמול בעקבות האירוויזיון, אבל המדינה המובילה בחיפושים היא ישראל, ולאחר מכן באחוזים נמוכים מאוד גרמניה, צרפת והממלכה המאוחדת.

ובישראל לעומת זאת האהבה ממשיכה לגדול. החיפוש למושג החדש שטבעה נטע "כפרה עליכם",  עלה בחדות בחיפושים ביממה האחרונה, והגרף עוד ממשיך לעלות.